Tab dig og få en sundere livsstil med 5 2 kuren

Mange danskere har prøvet forskellige slankekure uden større held, da man ofte kører træt i den nye livsstil, falder i fordi man savner sine sædvanlige måltider eller desværre ender med at se sine tabte kilo vende tilbage når kuren er forbi. Med 5 2 kuren kan man undgå disse ting, da den tager udgangspunkt i ens normale hverdag. Som udgangspunkt skal man blot spise som man plejer 5 dage om ugen, men så huske på at to af ugens dage er fastedage, hvor man kun må indtage 25 % af ens normale energiindtag.

5 2 kuren er derfor ikke blot en slankekur, men også en måde at forbedre end livsstil og gøre den sundere, samtidig med at man får et andet forhold til den mad man spiser. Det er usundt at sulte sin krop som man ofte ser det i forbindelse med suppekure eller andre former for fastekure, dog tager 5 2 højde for kroppens sundhed og balance. Denne kur har nogle faste spilleregler man skal følge, ens to fastedage må f.eks. ikke være sammenhængende, da dette vil sætte gang i nogle af kroppens overlevelsesprocesser, hvilket kan skabe uønskede resultater.

Det er ikke kun kroppen, der bliver sundere med 5 2 kuren

Denne kur tager som tidligere nævnt udgangspunkt i ens normale hverdagskost, hvilket vil sige at ens psyke ikke sættes på prøve som den ville med andre former for slankekure. Derudover vil man også kunne se en betydelig forbedring i ens månedlige madbudget, da man jo to dage om ugen skal bruge færre penge på mad end man plejer. 5 2 kuren – en kur der dur for både ens budget, generelle sundhed, vægttab eller et ønske om en bedre livsstil.

Med denne kur må man godt sige ’ja tak’ til kage på arbejdet, eller dessert ved en familiemiddag, dog bør man holde sig fra fastfood og færdigkøbte retter, da disse indeholder større mængder fedt og kulhydrat end hvis man lavede maden selv. Det er vigtigt at huske på, at denne kur ikke bør bruges af gravide og ammende.

Undgå luft i maven når du forsøger dig med kostomlægning

Mange, der starter på en slankekur tager dette som et vendepunkt i livet, hvor man kan forsøge at lave nogle uhensigtsmæssige vaner om, eller prøve at inkorporere flere grøntsager i sin kost. Dog er der nogle fødevarer, der indeholder kulhydrater, der ved nedbrydning i kroppen frigiver en masse luft, som man føler sig oppustet af.

Har man i længere tid gået og småpruttet og føler det som et ubehag, eller bliver pinlig over det, så er der hjælp at hente. For at undgå bestemte fødevarer indeholdende de kulhydrater, der giver luft i maven kan man forsøge sig med en Low FODMAP diæt, der vil mindske oppustethed. Derudover kan man selv gøre nogle ting for at få trukket mindre luft ned i maven mens man spiser, hvis man vil læse det og hvordan man taber sig kan man læse denne artikel om hvordan du tabar dig hurtigt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *